Pages

söndag 26 november 2006

Lek med liten korv och stort 3d-pussel

I min jakt på sidor med pysseltips inför morgondagen som inte består av garn hittade jag denna länk. Kanske inte något för alla, men om inte annat så är det nog något som kan passa Lasse?

Själv har jag i dagarna två pusslat ihop Taj Mahal. Tre bitar fattas och jag har fortfarande inte riktigt bestämt mig för om det var värt besväret eller ej. Jag var rätt sammanbiten mot slutet och försökte hela tiden intala mig att de som byggde på riktigt hade det lite värre än vi. Men klar blev det. Byggnadsarbetare var jag och Eric och Jessica hjälpte till lite med grunden.

Kan ni avgöra vilket som orginal och vilken som är kopia? Tycker personligen de är svindlande lika.

6 kommentarer:

eric sa...

Jag ler varje gång jag ser resultatet. Nu vet jag att ingenting är omöjligt.

Myglade för övrigt och lät dig göra jobbet även vad min blogg anbelangar. Tyckte det var smart \o/

myrkyr sa...

E - Japp. Efter att ha klarat det här och dessutom märkt att du klarar av att hantera mig även när jag är sammanbiten samt skriker könsord så VET jag att uppsatsen kommer gå nästan smärtfritt.

Mygel gillar jag dock inte. Blogga med dig! Fattade mig ju kort med mening för att du sedan skulle brodera ut lite mer.

eric sa...

Men jag hade ju ett eget tema också ._.

myrkyr sa...

E - Jag vet det. Nu. Jag skäms och tar tillbaka allt för det var innan jag sett att du bloggat. Trodde du helt hade låtit bli när jag såg att inget var publicerat strax efter tolv.

Anonym sa...

Hm, smal korvkonst, verkar nischat. Intressant, men det hade varit riktigt bra om det hade varit med tjock korv. Det hade även varit skickligare då de inte är så hanterbara som smala, och by the way så kan man inte låta bli att äta av den tjocka korven vilket sannolikt skulle resultera i att det hade blivit vanskapta krymplingar till korvdjur.

Mvh

Lasse

myrkyr sa...

L - Kanske är något som går att applicera på de flesta former av korv och endast en korvmästare klarar av att obehindrat bemästra både ölkorv och falukorv? En titel att eftersträva månne? Men nischat - absolut! En del av tjusningen om man frågar mig.

 
Copyright 2010 myrkyr. Powered by Blogger
Blogger Templates created by DeluxeTemplates.net
Wordpress by Wpthemescreator
Blogger Showcase