Pages

lördag 23 december 2006

Årets julklapp

Det har inte ens hunnit bli julafton än och jag har redan fått/hittat den bästa julklappen!

När mormor och morfar flyttade för något år sedan röjdes det en hel del. Jag hade tyvärr inte möjligheten att hjälpa till (hade nog snarare handlat om att förflytta allt deras ”skräp” hem till mig istället för till soptippen skulle jag tro) men mamma tog hem en del hon trodde jag skulle gilla.

Så jag fick en hel bunt med stickor som jag sen glömde bort, med tanke på att det var i det förflutna långt innan jag började sticka. Och nu sen jag börjat, och försökte minnas, trodde jag att jag hade skänkt vidare allihop.

Och så nu, i jakt på lite tyg bland all bråte, hittade jag påsen med stickorna igen och skrek iiiiih en lång stund. Som jag har letat på second hands efter grova stickor och nu har jag en hel uppsättning: både 6, 7 och 8 + rundstickor och sånna där märkliga flätstickor och en bunte märkliga virknålar. En komplett samling och mer där till!

Berättade uppspelt för mamma som drog sig till minnes ännu en samling stickrelaterat innehållande ett nystan, en halv stickning, samt tre roliga mönster, varav jag burit slutprodukten från samtliga.

Om julen var räddad innan idag, på grund av kameran och lite garn, så är den mer än räddad nu. Typ bästa ever – redan innan start. Fast vi får väl se om extasen lägger sig tills imorgon. Blir traditionerna för ansträngande gömmer jag mig i min lägenhet och stickar, helt klart.

Och vad lär vi oss av detta? Jo att aldrig aldrig kasta något. Det man inte ser använing för idag kanske du skriker iiiiih över om ett år.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Oj vilken lyx. Visserligen har nog jag också ett stort arv att vänta mig i form av stickgrejor, men de är sannerligen inte mina än.
Jag skulle för tillfället vilja ha tag i 10mm nålar till mitt nästa stickprojekt. Samt ett passande garn. :D Men vi får väl se om jag hittar något.

Och GOD JUL! :)

myrkyr sa...

T - Ja, jag gillar bättre arv som inte är förknippade med någons död. :-) Visade upp några av mina stickprojekt för farmor idag och berättade att det var med hennes stickor de tillverkats. 10:or hade varit lyxigt. Har dock inte smält att jag fått 8:or än, hade bara 5:or innan.

 
Copyright 2010 myrkyr. Powered by Blogger
Blogger Templates created by DeluxeTemplates.net
Wordpress by Wpthemescreator
Blogger Showcase