Pages

tisdag 26 december 2006

Tillbaka till start

Jaha, då var jag än en gång hemma igen efter några händelserika dagar i Karlshamn. Bakom mig lämnar jag en hel hög vänner jag aldrig hann se, en ganska kall och tom lägenhet, några påsar tyg jag inte orkade släpa med mig och en vinstlott på hundra kronor som jag trodde var en nitlott och som det enbart var min eviga lathet som hindrade mig från att kasta.

Och framför mig? Mest alla de där studierna jag har förträngt de senaste dagarna. Och två hungriga sniglar.

Igår var jag på en trevlig fest och blev precis lagom full. Kanske jag har blivit lite vuxen nu trots allt och lärt mig när jag ska övergå till vatten? Äh, det var nog bara en engångsföreteelse. Och i morse när jag borstade tänderna hulkade jag mig faktiskt lite – vet dock inte om det berodde på att jag körde tandborsten för djupt in i munnen, gårdagens alkoholmängd eller den eviga julmusiken på radion. En kombination kan tänkas.

0 kommentarer:

 
Copyright 2010 myrkyr. Powered by Blogger
Blogger Templates created by DeluxeTemplates.net
Wordpress by Wpthemescreator
Blogger Showcase