Pages

fredag 19 januari 2007

Ljuset i tunneln

Jaha. Idag var det alltså dags att sätta igång med inlämningsuppgiften på allvar. Tillräckligt många avkrokar har redan tagits. Nästan lite ironiskt att jag dessutom skriver om osäkerheter och problem med projektarbeten. Att ta sig samman och styra upp at något alls blir gjort borde stå rätt långt upp på prioriteringen.

TV:n fungerar fortfarande inte. Bara ettan och fyran någon timme mitt i natten. Häpp liksom. Har dock manuellt letat upp tvåan och fyran så nu har jag den i svartvitt med myrornaskrigbrus. Men ljud. Är lite som att få ha de två kanalerna på radio i alla fall.

Men nu är let´s dance-radiosändningen klar. Hög tid att återvända till det försummade skolarbetet. Måste måste måste bli klar i natt.

3 kommentarer:

Matt sa...

Vad roliga, eller ja i alla fall intressanta, kurser ni verkar få läsa i Växjö. Ni har säkert läroböcker också. I Borås drar de några kurser från 1977 års kursplan ur en hatt inför varje termin och kurslitteraturen består uteslutande av stenciler på danska, bokmål och nynorska.

På tal om projekt så har jag hållit på och pulat med en gratis, webbaserad projektplanerare, CollectiveX, nu i veckan som jag hade tänkt skulle kunna vara något för NYBSO, men jag vet inte, det är nog overkill med tanke på antalet inlägg på bloggen. Jag gjorde ett gästkonto så att det går att gå in och kolla utan att behöva registrera sig etc: nybsoguest@gmail.com, lösen: nybsonit

Härlig blogg förresten! Fastnade ett par timmar igår kväll.

Du får gärna ge lite tips på bra böcker vad gäller pedagogik som jag då är synnerligen intresserad av.

Hoppas att du hann färdigt med uppgiften.

Hej, hej

Mattias, NYBSO

myrkyr sa...

M - Kul att du hittat hit. :-) Misstänker att det är så att de flesta kurser låter kul på pappret. Jag brukar själv snegla avundsjukt mot bla Borås och Uppsala. Men visst, mycket av det vi läser är intressant om man har orken osv. Vi har kurslitteratur men inte så mycket - iaf inte som används. Märkliga stenciler har vi dock, än så länge sluppit.

CollectiveX lät intressant. Försod dock inte riktigt vart jag ska använda inloggningsuppgifterna? Hade varit kul att få veta mer om hur som.

Det finns inte jättemycket svensk bibliotekspedagogikslitteratur men två böcker jag själv gillar är "Samtal på bibliotek" av Ullström och "Tänk om..." som svensk biblioteksfrening gav ut för nåt år sedan. I övrigt har vi mest använt oss av litteratur från lärarpedagogiken.

Matt sa...

"Om man har orken osv" lol Har du inte det menar du? Då skulle du veta hur det känns att vara 32 och fortfarande vara tvungen att göra läxor om kvällarna. Efter jobbet. Det suger rätt hårt osv. ;)

Jag ska kolla in de där böckerna. Beställde precis Teaching Information Skills av Webb, sen läste jag precis ut Information Literacy av Eisenberger och Lowe som var splendid! Jag svårt att tänka mig en bättre introduktion till ämnet även om det mesta handlade om amerikanska förhållanden.

Gå bara till www.collectivex.com och klicka på login-knappen längst upp i högra hörnet.

 
Copyright 2010 myrkyr. Powered by Blogger
Blogger Templates created by DeluxeTemplates.net
Wordpress by Wpthemescreator
Blogger Showcase