Pages

fredag 12 januari 2007

Nätverkardag

Idag har jag varit i Ljungby och nätverkat, det vill säga träffat ett gäng bibliotekarier från NYBSO. Jag hade kunnat skriva hur mycket som helst om det men är alldeles för trött i huvudet för att orka, men det jag har insett idag är:

1. Man skulle kunna göra en sån där relationskarta över alla bibliotekarier och inse att alla känner alla på ett eller annat sett. Man kan uppenbarligen aldrig nätverka för mycket.
2. Man blir minst lika mätt för trettio kronor som för över hundra.
3. Inför kommande arbetsintervjuer måste jag läsa på lite mer om pedagogiken vi lärt oss, för den uppfattas uppenbarligen som intressant och det gäller att kunna redogöra för allt man gjort och tycker.
4. Man ska inte bli tillsammans med en annan bibliotekarie för då är det mycket svårare att få jobb. Och får man jobb på samma ställe kan det också vara knepigt.
5. Ologiska hyllordningar är vanligt och tar en halv dag att redogöra för och begripa sig på.

Och så har jag lärt mig massor mer och diskuterat allt möjligt men jag vill bara sova sova.

God natt.

0 kommentarer:

 
Copyright 2010 myrkyr. Powered by Blogger
Blogger Templates created by DeluxeTemplates.net
Wordpress by Wpthemescreator
Blogger Showcase