Pages

söndag 14 januari 2007

Uttömmande facit

Så. Nu är tävlingen avslutad och vinnaren är Ellen! Hon är dessutom den enda som misstänkte att Bobban inte har moonat för mig. Tänkte först bara lämna svar i kommentarerna men då alla har gissat olika (nästan) kanske det krävs en förklaring eller två. För att stilla allas nyfikenhet ska jag därför nu ge några fler detaljer runt rätt och fel:

1. Jag har fått ett personligt brev från Uke i punkbandet Dia Psalma.
Ingen trodde att detta var fel. Nån gång i mitten av 90-talet spelade Dia Psalma i Ronneby och jag skrev till dem för att som Ung Vänster-reporter få en intervju. Killarna i bandet var dock inte så snabba med att sprätta brev och öppnade därför inte mitt brev förrän långt senare. Uke skrev dock ett ursäkta-brev vilket var minst lika bra tyckte jag då.

2. Poeten Bob Hansson har moonat för mig.
Detta är egentligen en kluring då den inte är helt osann men ändå minst sann av de här fem alternativet. På bokmässan härom året hade Bobban lite för stora byxor vilket ledde till en ofrivillig halvmooning för mig och Jessica när han böjde sig fram med ryggen (och baken) åt vårt håll. En regelrätt mooning handlade det dock inte om och vi såg ju egentligen inte mycket mer än början på springan, men tillräckligt mycket för att vi skulle tappa fattningen lite.

3. Jag har varit hemma hos flickfotografen Bingo Remér.
Jodå, Peu á peu, nu får du nog allt peta på mig för jag har visst varit hemma hos Remér och minglat. Dock handlar det om ett besök i hans föräldrarhem några gånger i slutet av 80-/början av 90-talet. Vi kommer båda från Karlshamn och våra föräldrar halvkänner varandra vilket var anledningen till att jag var där. Om Bingo ens var hemma de gånger jag var där minns jag inte ens, men ändå. Dessutom var han och frugan i campingkiosken i somras och köpte Aftonbladet fast det är nog inte speciellt rafflande det heller.

4. Författaren Per Hagman har påstått sig vara filmstjärneförälskad i mig.
I samband med utgivningen av När oskulder kysser (om jag inte minns fel) satt Hagman på någon form av toklångsam chat där jag hakade ur mig några meddelanden och där han besvarade mig med att han blev lite filmstjärneförälskad i mig pga mina formuleringar. Jag var typ fjorton och tokkär tillbaka. Nu är jag snart tjugosex och har tagit mig samman. Och jag misstänker att herr Hagman har kommit över mig också.

5. Phil Lynnotts (sångare i Thin Lizzy) mamma har diskuterat sin bedårande son med mig.
När jag jobbade som servitris på Irland 1999 var Phils mamma en av stammisarna. Jag kopplade dock inte när de andra pratade om Phil Lynnott även om Thin Lizzy var en av min dåvarande pojkväns stora favoriter. Vi brukade småprata men en dag när det var lite att göra bad hon mig sitta ner och efter att ha konstaterat att jag var svenska berättade hon om en konsert till hennes sons minne i Sverige och det var då jag förstod att den där Phil nog var lite större och kändare än jag trott. Sen blev hon lite nostalgisk och pratade om hur underbar han varit och jag höll med utan att riktigt förstå vem jag pratade om. Så ja, Deusexmach, Phil var stendöd men mamman var tillräckligt levande för att kunna prata om den bedårande sonen.

Ellen, du är ju sällan i Växjö så vi får styra upp det där med priserna senare kanske men du ska få dem, det är ett som är säkert.

4 kommentarer:

eric sa...

:(

Jag vinner aldrig.

Anonym sa...

Jaaaa!!!!! *dansar segerdans* Wohoo!!

deusexmach sa...

Fug
Jag räknade med att hon var alldeles för gammal för att ge sig ut i sociala sammanhang.

Är du säker på att det var Phil hon pratde om? Hon kanske har en son till som komponerade 12-tons kupletter för kammarorkestrar och som råkade vara skitstor i Uppsalatrakten?

myrkyr sa...

E - *klappar på huvudet (bara i cyberrymden jag når så jag får passa på)* Bättre lycka nästa gång!

E - Grattis igen. =)

D - Helt säker och ja hon var rätt gammal men till en restaurant orkar man ju alltid kravla sig. ;-) Och jag är HELT säker och minneskonserten hon pratade om hölls fö i dina trakter, nämligen Malmö. Hon heter fö Philomena och ser ut så här.

 
Copyright 2010 myrkyr. Powered by Blogger
Blogger Templates created by DeluxeTemplates.net
Wordpress by Wpthemescreator
Blogger Showcase