Pages

måndag 15 januari 2007

Inte så mycket fun

Idag har jag sett Fun with Dick and Jane vilket inte var det minsta fun. Var till och med så jag nästan trånande tittade bort mot böckerna om projektarbete och det är baske mig inget bra betyg för en film.

Det var meningen att denna måndag, som så många måndagar tidigare, skulle bli dagen då jag styrde upp mitt liv. Och vad hände. Jag skrev en disposition som egentligen redan fanns samt försökte lära mig att rundsticka men misslyckades.

Grattis typ.

Jag vet att jag kommer ångra mina ord över hundra gånger, men just nu, i denna stund, känns det som den pyttekorta uppsatsen om projektarbete är så galet mycket jobbigare och svårare än magisteruppsatsen som väntar, vilket bevisar att jag inte har någon som helst verklighetsförankring just nu. Men vad ska man med det till egentligen?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag håller på att rundsticka nu faktiskt. En mössa ska det bli. Ser rätt lovande ut än så länge, jag hoppas bara att den inte blir för stor...

Rundstickar du med rundsticka eller med rundstickor? En med "plast-ring" eller flera kortare alltså? För latmansvarianten med bara en sticka och plast-ring är ju väääldigt praktisk.

Nåja, lycka till med projektarbetesgrejorna också! :)

myrkyr sa...

T - Är plastringsvarianten jag gav mig på men tom det var för klurigt för mig. =( Har testat med fem strumpstickor innan oxå men det blev katastrof. Är så svårt att få det osynligt i skarvarna ju. Men jag ska öva vidare och lycka till med dina projekt oxå. =)

 
Copyright 2010 myrkyr. Powered by Blogger
Blogger Templates created by DeluxeTemplates.net
Wordpress by Wpthemescreator
Blogger Showcase