Pages

tisdag 6 mars 2007

En samling bragder

Meningen igår var att jag utförligt skulle redogöra för mina bravader i Lund och Malmö. Dessa tog dock så mycket kraft från mig att jag stupade och det får därför bli en lite kortare redogörelse idag istället. Minnena har dock redan börjat blekna och det blir därför en kort redogörelse för mina bragder istället för samtliga bravader då de är något färre.

1. Jag besteg en mycket hög kulle i Lund för att därifrån beskåda ett dimmigt Malmö och försöka skönja konturerna av Danmark, vilket gick sådär.

2. Jag lyckades hitta från J:s hem till stadsbiblioteket i Malmö med två muntliga vägbeskrivningar i huvudet och utan karta.

3. Jag bälgade i mig kopiösa mängder kaffe utan att för den sakens skull springa på toaletten oftare än vanligt och jag somnade utan större problem betydligt tidigare än jag brukar.

4. Jag gick sjukt fort trots nedkasade strumpor och skoskav på ena tån.

5. Jag lyckades somna en stund på tåget hem trots att en Lena pratade med hela sin bekantskapskrets i omgångar på sin mobiltelefon med dålig uppkoppling vilket innebar att stora delar av samtalen bestod av meningar som "Nu hör jag dig inte alls. Hör du mig?" Om hon inte hör så hör hon ju heller inte om personen svarar ja eller nej på hennes fråga.

6. Jag lyckades, med viss hjälp, öppna min mobil samt Erics mobil och flytta sim-kort fram och tillbaka.

De är svåra att rangordna så tills vidare ser jag dem nog som ungefärligt jämbördiga.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åha, den mycket höga kullen du besteg i Lund måste ju vara satans backar. Däruppe kan man se döden i vitögat på nyårsafton. Hoppas att det var lugnare nu!

myrkyr sa...

H - Missade Satan tyvärr. Ska spana bättre om jag bestiger kullen en annan gång. Nu var blicken helt fäst vid ett dimmigt Danmark.

 
Copyright 2010 myrkyr. Powered by Blogger
Blogger Templates created by DeluxeTemplates.net
Wordpress by Wpthemescreator
Blogger Showcase