Pages

måndag 5 mars 2007

Snusmumriken är lös!

Det blir en kort blogg idag. Är helt galet trött efter skånetrippen. Varför? Jag hittade lappen ovan i en ICA-affär i Lund. Snusmumriken visade sig vara rymmen sedan länge och jag såg det som min plikt att hitta honom.

Jakt tär på kropp och sinne så nu är det enbart sömn som gäller. Trots två dagars intensivt letande i både Lund och Malmö är han dock fortfarande på fri fot. Allt jag kan hoppas på är att någon annan tar på sig sökandet istället för mig. Klickar ni på bilden får ni den större så ni kan titta lite närmre på hans anletsdrag och gedigra brottsregister. Känner spontant att jag kommer sova bättre om nätterna om jag får reda på att han kommit till rätta.

6 kommentarer:

Pingvinkvinnan sa...

Coolt, jag hoppas med han kommer tillrätta... Tack själv för sällskapet. I går när du var här så sken solen och idag så regnar det. Men jag har återfått viss motivation och har pluggat ganska mycket idag så jag är nöjd och glad. Nu har jag dansat och ska snart gå och titta på 100 höjdare. Jag såg förresten Hästmannen som du tipsade om. Se reprisen, den är jättefin! Och du kommer ehum att känna igen vissa drag av dialekten...

Visbollen sa...

Jag lovar att hålla ögonen öppna (annars ser jag ju inget iofs). Tyckte att den där bonden från Österlen hade vissa drag av Snusmumriken. Hörde även att han har ett stående medlemskap i Befrielsefronten mot lämmeltåg. Ska konsultera med Stora Morran här och höra om hon har hört och sett något.

myrkyr sa...

P - Ja du ser, det är alltid sol där jag är. Typ ;-) Och Hästmannen skall kollas på. Blir på tors eller lör beroende på tv-tiderna.

V - Bra att du kollar runt. Hoppas Morran har några tips.

Anonym sa...

Åtalad? Brukar man inte bli det i sin närvaro?

Jag hejar på Snusmumriken.

//JJ

myrkyr sa...

J - Kanske han var närvarande men smet när han hörde allt han anklagades för? Därför han är efterlyst nu. *spekulerar*

Anonym sa...

Sant det där med att bli åtalad, kanske vi borde sagt åtalad i sin frånvaro. Trevligt att ni uppmärksammade efterlysningen, det är alltid ett steg närmre att få fast den brottslige. Har månne författaren till inlägget sett resten av efterlysningarne? (på de andra i mumin-familjen) I vilket fall som helst känner vi att det är dags att återefterlysa, så håll ögonen öppna.
Rättvisan skall segra!

 
Copyright 2010 myrkyr. Powered by Blogger
Blogger Templates created by DeluxeTemplates.net
Wordpress by Wpthemescreator
Blogger Showcase