Pages

lördag 7 april 2007

Saker jag önskar jag vetat tidigare del 1

Jag hatade matte i skolan. I alla fall när det började bli mer abstrakt än plus och minus. Istället för att räkna satt jag och tecknade och skrev dikter vilket mirakulöst ledde till en fyra i matte i nian - "för att du ju arbetar så flitigt under lektionerna". Min stackars mattelärare skulle bara veta... Alternativt lärt mig det här. Satt bara och gapade och nu har jag provräknat massor av tal (nåja, två - men kluriga) och det funkar!!! Hade jag vetat detta under högstadiet och gymnasiet hade jag ju inte behövt gå svartklädd och butter genom dagarna. Eller jo. Det hade jag nog. Men jag hade fått rita OCH räkna. Rätt dessutom.

0 kommentarer:

 
Copyright 2010 myrkyr. Powered by Blogger
Blogger Templates created by DeluxeTemplates.net
Wordpress by Wpthemescreator
Blogger Showcase