Pages

söndag 8 april 2007

Upssats vs. klosterliv

Idag har jag äntligen börjat på riktigt med min uppsats i barn- och ungdomslitteratur som skulle varit inne för ett år sedan. Galet. Jag har aldrig aldrig någonsin varit så här sen med en inlämning. Brukar bli illa till mods bara timmarna efter dead line. Så det ska bli tokskönt att få iväg den och förhoppningsvis är det inte för sent att få poäng för den, även om det kanske egentligen borde vara det…

Och så har jag konstaterat att vintern har kommit tillbaka och att nunnelivet inte är något för mig. Skulle dock vara intressant att se hur länge jag hade klarat av den typen av liv med tanke på:

1. att jag inte får ha någon dator eller andra tillhörigheter
2. att jag måste säga baj baj till alla jag känner och bara se dem genom ett galler sju dagar per år
3. att jag inte är troende

2 kommentarer:

Mimzan sa...

tror dock du skulle vara fin i den där sjaletten el vad nu är (wtf?! är inte det typ allmänkunskap o känna till vad mössan heter?!) och hur det nu stavas ;)Och förresten! även om de flesta av mina muskler håller på att övergå i lubbigt hängfett så finns det några kvar - bör räcka till att dra väck galler! Don't you worry 'bout a thing! och nej: jag försöker inte övertala dig att bli nunna, gillar dig bäst i nuvarande form!

myrkyr sa...

M - Åh söta mimsan! Känns bra att ha ngn som "räddar" mig om jag nu får nervsammanbrott och tar tillflykt till ett kloster.

Och det heter dok och jag äger tom ett, men det har jag använt som adelsdam och aldrig som nunna.

 
Copyright 2010 myrkyr. Powered by Blogger
Blogger Templates created by DeluxeTemplates.net
Wordpress by Wpthemescreator
Blogger Showcase