Pages

onsdag 13 juni 2007

Nu börjas det

Imorgon blir första dagen på jobbet. Ska vara på plats redan 8.30, vilket bara det kommer att vara omställning nog. Kommer rivstarta med att jag ska träffa en organisationskonsult som ska lära mig (och tre andra nya) att hantera förändringar samt efter det gå på personalmöte. Undrar om det där med förändringar bara ska gälla saker inom arbetet eller om jag kan applicera det på livet i stort. Känns som det kommer lämpligt hur som.

Så nu ikväll ska jag:
¤ leta fram kalender, penna samt bok som ska förvandlas till loggbok*
¤ välja passande kläder
¤ bli trött (helst mycket snart)

Och så har jag kört bil idag och varit hysterisk över all trafik så nu har jag definitivt bestämt mig för att börja med att åka buss till jobbet och inte köpa bil på ett tag. Svettas på buss är inte kul men att hyperventilera i bil är heller ingen högoddsare.


* något jag har lärt mig älska genom utbildningen...

2 kommentarer:

Anonym sa...

och sen när du blivit lite mer hemmastadd på jobbet och nervositeten har lagt sig kan du börja cykla till jobbet...

Ett litet försiktigt förslag från mig bara... :)

myrkyr sa...

L - *mumlar* Vi får se hur det blir med den saken... Du vet ju hur min cykel är - vägrar rulla i motvind, regn eller mörker.

 
Copyright 2010 myrkyr. Powered by Blogger
Blogger Templates created by DeluxeTemplates.net
Wordpress by Wpthemescreator
Blogger Showcase