Pages

söndag 12 augusti 2007

Dagen efter

Igår var jag på bibliotekariefest och försökte bistå i en musikintrotävling. Gick sådär. Chansade en gång och då var det fel. Återstående låtar satt jag tyst och försökte se ut som jag tänkte. Gick nog också sådär. Nästa gång blir det frågor om böcker istället - i alla fall om jag får bestämma.

Idag är det en klassisk dåsdag som så ofta dagen efter. Gäspar och gnyr över min trötta kropp. Det märkligaste är dock att jag har en ordentlig träningsvärk i vaderna. Fattar ingenting. Allt jag använde dem till igår var att gå till och från festen vilket innebar några ynka kvarter. Ingen dans och inga trappor. Jag misstänker att det eventuellt kan vara min bakfylla som har satt sig i vaderna istället för i huvudet. Är bara att tacka och ta emot isåfall. Innebär ju att jag rättfärdigar att ligga still i soffan hela dagen.

1 kommentarer:

Anonym sa...

Jag älskar att du satt och försökte se ut som du tänkte.
Och varför älskar jag det?
Jo; jag känner så väl igen mig... så väl.

 
Copyright 2010 myrkyr. Powered by Blogger
Blogger Templates created by DeluxeTemplates.net
Wordpress by Wpthemescreator
Blogger Showcase