Pages

onsdag 31 december 2008

lite efter

Medan jag var hemma över julen passade min dator av någon outgrundlig anledning på att byta tid. Detta märkte jag direkt jag slog på den. Jag missade dock att det inte bara var klockslag utan även datum som hade halkat efter.

I och med att jag betydligt oftare tittar på min dator än i min kalender så här i jultider så levde jag under hela dagen igår i villfarelsen att det var den 27e. Hade jag tänkt efter lite hade jag insett att det inte kunde stämma men min hjärna går på lågvarv nu under lovet och dessutom flyter dagarna ihop.

Denna lilla datumförskjutning hade till följd att jag alls inte förstod varför folk i min omgivning tjatade så om nyår med tanke på att det i min värld var typ fyra dagar kvar till det var dags för baluns.

Sent i gårkväll insåg jag att jag var lite efter. Skadan blev dock inte så stor då värden för kvällens partaj drabbades av kräksjuka dagen till ära. Någon annan fest orkade jag inte med och resultatet är att jag är hemma med två av mina karlar istället. Det är faktiskt mycket skönare att spela diverse spel och bråka om godiset än att strassa upp sig och gå ut och svira. Ännu ett tecken på ålderdom och bekvämlighet antar jag.

Gott nytt hur som!

2 kommentarer:

Fröken K sa...

Är det ett tecken på ålderdom? Oj, då måste jag ha blivit gammal.
Hoppas din nyårsafton blev så bekväm som du hoppades på.

myrkyr sa...

Ja vi är väl i samma ålder vill jag minnas. Och det blev skönt och bekvämt nyår. Ett gott nytt till dig. =)

 
Copyright 2010 myrkyr. Powered by Blogger
Blogger Templates created by DeluxeTemplates.net
Wordpress by Wpthemescreator
Blogger Showcase