Pages

söndag 9 januari 2011

lönnmödaren inom mig

Det var länge sedan jag fastnade för ett tv-spel känns det som. Burnout-dagarna var liksom förbi efter att Jessica lämnade mig för Karlshamn. Men de tv-spelsfattiga dagarna är nu slut! Den nya drogen heter Assassins Creed II.


Lönnmord är uppenbarligen min grej, visade det sig. Jag är galet bra på att hoppa och springa på hustak, gömma mig i hölass, mingla med da Vinci och hitta tokmånga skatter. Det är mindre kul att bli jagad av vakter och att slåss med svärd, men det är uppenbarligen sånt man får ta på köpet.


Jag har spelat varje lediga stund den senaste veckan och nu börjar jag inse att jag sakta men säkert håller på att gå in i spelet lite väl mycket. När jag gick på stan tidigare i veckan och gick nära några andra tänkte jag instinktivt "tryck A och knuffa till dem så du kan ta pengarna". Lyckades dock komma tillbaka till verkligheten innan jag gjorde något dumt.

Igår rasade dessutom all snö ner från taket, vilket gav spelen en extra dimension. Det kändes som att ha en egen lönnmördare som dråsade ner från taket med jämna mellanrum. Med tanke på snömassorna lär han ha landat mjukt hur som.

Nåväl. Nog med bloggandet. Måste ner och spela lite till innan läggdags.

2 kommentarer:

Eric Haraldsson sa...

Tänkte lite på den här: http://xkcd.com/161/

myrkyr sa...

E - *skrattar* Eller hur? För övrigt ännu ett av favoritspelen ju! Dags att spela klart xbox-versionen snart tycker jag.

 
Copyright 2010 myrkyr. Powered by Blogger
Blogger Templates created by DeluxeTemplates.net
Wordpress by Wpthemescreator
Blogger Showcase