Pages

måndag 29 maj 2006

Lite spill


Idag har varit en mörk dag. Lyckades med konststycket att spilla en skvätt kaffe över Liisans tangentbord. Det är sånt man inte ens önskar sin värsta ovän att råka ut för – varken att vara den som dricker kaffet eller den som äger tangentbordet i fråga.

Jag hade tur. Mina galet snabba reflexer (var väl iofs samma snabba reflexer som ledde till att jag flaxade med armen och hällde ut kaffet, men men) och att L drabbades av chock snarare än ilska räddade både livet på mig och tangentbordet – hoppas jag. Var hur som sista gången jag sitter ens i närheten av någon annan persons elektronik och dricker.

Gav mig sedan av till staden för att handla batterier och bärrem till min mp3-spelare men hittade ingen rem och fick givetvis fel batterier med mig hem. Antar att det var någon form av karmastraff. Trodde till en början att det skulle vara nog straff med skammen samt att behöva sitta och plocka isär nästan hela tangentbordet under Ls övervakning, men icke. Hoppas på ljusare tider i morgon. För att nåt sånär citera the Slyna: ”Det som är skönt är ju att denna dagen i alla fall aldrig kommer tillbaka.”

3 kommentarer:

Anders Marzi Tornblad sa...

Gjorde samma sak på jobbet för inte så länge sedan. Slapp jobba en timme... =)

Hej där förresten. Råkade hitta dig via bloggkartan! / Anders

myrkyr sa...

SMA - Kul att du hittat hit! Hoppas du tittar in igen. :-) Är mest när man gör det med någon annans egendom som man blir lite skakig - iaf jag :-S Hoppas ditt tangentbord bara piggnade till av kaffet och inte tog skada... Ls har ännu inte visat några tendenser på att vilja braka samman iaf.

Visbollen sa...

hmmm kan det månne vara jag som smittat dig med kaffespillet?! Inkubationstiden verkar ju stämma efter att ha läst Husläkarens tips och trix.

 
Copyright 2010 myrkyr. Powered by Blogger
Blogger Templates created by DeluxeTemplates.net
Wordpress by Wpthemescreator
Blogger Showcase