Pages

tisdag 30 maj 2006

Nytänkarnamn

Alltså vad är det här? Kan inte den som är kreativ nog att hitta på ett spel, som ska lanseras landet runt och som ska tävla i samma klass som det folkkära kubbspelet, hitta på bättre namn än så här?

Kan du tänka dig själv fälla någon av replikerna: ”Nej, men vad säger ni om en runda pinnen på repet-spel?” eller ”Åh, hade det inte varit kul med lite poängträff-spel som avslutning på kräftskivan?” eller ”Jag kan ju alltid ta med mig kasta ring-spelet till grillningen.” Jag kommer aldrig att göra det hur som, fast å andra sidan är jag inte heller känd som lektanten i gänget.

Och visst, kubb och krocket kanske också lät löjeväckande när det var någon joppe som hittade på de namnen, men de tre nya känns på något sätt inte lika genomtänkta. Förvisso avslöjar väl kasta ring-spel mer om vad spektaklet går ut på än ordet kubbspel, som ju för övrigt faktiskt är en aktivitet där nästan alla har individuella regler. Hade det ingått en utförligare beskrivning av reglerna i namnet hade kanske ett och annat sommarfirande slutat lite mindre aggressivt, vad vet jag? Jag kan ju bara ana.

4 kommentarer:

Cel'Dara sa...

Du är nog bara avis för att det int var du själv som kom på "Pinnen på repet-spelet" . Haha! ;-)

myrkyr sa...

*påkommen* ;-)

eric sa...

Bloggen lämnar ju en fråga obesvarad... vem, O vem, ÄR lektanten i gänget?

/Eric - sömnlös över detta

myrkyr sa...

Bästa vänner - nog har jag en lektant i mig men inte är jag ensam om den äran, för hur skulle det då gå nu när jag försvinner från er sommaren lång? Dessutom är det stor skillnad på mysiga innomhusspel och kasta-pinne-spel i snålblåst på en grillfest som alls inte blev så ljum som man först trott.

Så sov nu gott inatt. Jag lovar att spelandet och lekandet kommer fortsätta. :-)

 
Copyright 2010 myrkyr. Powered by Blogger
Blogger Templates created by DeluxeTemplates.net
Wordpress by Wpthemescreator
Blogger Showcase