Pages

onsdag 3 maj 2006

Nytt hopp


”Månskor – minitrampoliner till dina fötter.” Låter underbart. Tror ni att de förgyller tillvaron? Själv är jag helt övertygad. Om inte annat så syns det ju på bildtexten. Skulle så hemskt gärna vilja möta sommaren skrikandes ”tjolahopp och hoppetihopp” i ett par sprillans nya Moon Shoes.

Framförallt gillar jag att det utlovas svävande*. Undrar om det är då det låter sprioooong twoaaang? Troligtvis, jag har nämligen aldrig svävat och heller aldrig hört det ljudet, vad jag kan minnas. Ett samband måste alltså finnas.

Men hur ofta är det egentligen astronauter på tv? Är ju inte riktigt så att de visar månlandningen som godnattsaga varje kväll, eller? Å andra sidan står det ”sett på tv” i högra hörnet och det har jag ju inte heller så uppenbarligen är det jag som har fel kanaler – som vanligt. Aldrig att svt visar något hoppetihopp.

Som de flesta vet är jag ganska snål. Att tjäna 120 riksdaler på dessa ljuvliga skodon känns därför som ett rejält kap. Här ska skuttas! Vem vill INTE följa med?


* Klicka på bilden för att förstora så ni kan läsa de viktiga detaljerna.

7 kommentarer:

eric sa...

Lite osäker på om de har dem i storlek 45 bara, men om så skulle vara fallet: Se upp höjdhoppsrekordet!

Finns ju ett BR inne i centrum bredvid tv-spelsaffären... men jag får vänta tills mitt nya visakort hittat hem ^_^

Visbollen sa...

De verkar klockrena! Måste bara ha!
Undrar hur klumpiga de är att köra bil i bara. Men detta är nog det närmaste man kan komma att känna sig som en Bumbibjörn. Upp och hoppa!

Fröken K sa...

åh hjälp. det ser ut som en reklam från åttiotalet eller liknande. twoaaang. hm...?

Anonym sa...

Jag vill oxå hoppetihoppa!! vi får styra upp ett besök på br så snart som bara möjligt är. sen ska d svävas alternativt hoppas hem, d för jag finurla lite på.

Cel'Dara sa...

Åh! dom verkar vansinnigt roliga ju! Skaffa såna så slipper du cykla till jobbet i sommar! :-)

myrkyr sa...

Vi kommer ju bli ett helt studsande gäng ju! Blanda in lite detektivarbete i det här och det kommer vara ett galet vinnande koncept!

Visbollen sa...

Det får man HOPPAS! (var bara tvungen att vitsa lite)

 
Copyright 2010 myrkyr. Powered by Blogger
Blogger Templates created by DeluxeTemplates.net
Wordpress by Wpthemescreator
Blogger Showcase