Pages

lördag 13 maj 2006

Tillbaka

Då var man back in business. Tillbaka på campingen och tillbaka i Karlshamn, om än bara för en helg. Jag åker ju hit då och då så det är inte år sedan sist (jag var ju, om inte annat, på något som påminde om en tandläkarundersökning nyligen) men det är något visst med sommarkarlshamn och framförallt en viss känsla av att vara tillbaka när jag går in genom dörren till receptionen på campingen.

Det har varit en ganska lugn dag. Det är laxfestival här men fisket har gått tokdåligt så de flesta är besvikna och en del har åkt hem tidigare. Skönt med mjukstart för mig. Det har gett mig en chans att plugga priser och provsmaka sortimentet i godan ro. Behövdes.

Har även hunnit fota en hel del idag och jag ser fram emot långa fotopromenader på stadens gator ljumma sommarkvällar. Det är inte utan att jag blir lite nostalgisk och ser många saker på ett nytt sätt nu när jag fått lite distans.

Tog även bilder runt campingen men allt ser lite kalt ut nu utan alla färgglada växter och badgäster. Hittade dock ett vackert blommande träd som fotades ivrigt. Blommor är helt klart på väg att passera sol-genom-gren-motivet på min vanligast-förekommande-lista.

Imorgon åker jag hem till Växjö igen. Detta är bara en försmak. Två veckors ivrigt pluggande och packande kvarstår innan nedfärd för sommaren. Och en sak är säker: sommaren kommer innebära att jag får omvärdera mitt datoranvändande. Med modem går uppenbarligen allt GALET sakta. Bådar inte gott.

(Efter tre försök, två evigheter och ett toabesök har jag bestämt mig för att vänta med att lägga upp bilden på de fina vita blommorna. Blir dock mörkrädd av blotta tanken att detta kommer vara vad jag har att handskas med en hel sommar. Andra kan skriva bloggar utan bilder, men sån är inte jag. Fan.)

4 kommentarer:

peu à peu sa...

alltså alltså. det här med Karlshamn i sommar, ska du vara där heeeela sommaren, kommer vi inte träffas alls då alltså?

BUHUUU! *myrkyr-abstinens*

myrkyr sa...

Alltså typ. :-( De senaste åren har jag inte kommit hem något iaf. men du får hälsa på! Och passa på att granska campinglivet lite mer närgånget ;-) Kanske kan bli ett uppföljningsreportage?

peu à peu sa...

Jaaaaaaa! Testa att campa och bli värsta campingnörden till slut! :-). Jag tror jag har lämnat det där campandet bakom mej nu. i alla fall i skrift.

Men komma och hälsa på kan jag göra förstås! :)

Hur länge ska du vara där?

myrkyr sa...

Brukar återvända någon gån i början av augusti. Så du har två månader på dig att komma ner. Kanske kan skriva ett reportage om Rockfestivalen eller Östersjöfestivalen, fast då har jag iofs inte så mycket tid och kraft att umgås...

Men du hade väl alls ingen semester - eller hur var det? Tar iofs inte så lång tid att åka så du kan ju tom komma över dagen.

 
Copyright 2010 myrkyr. Powered by Blogger
Blogger Templates created by DeluxeTemplates.net
Wordpress by Wpthemescreator
Blogger Showcase