Pages

lördag 27 maj 2006

Upprepning

I dagarna två har jag städat datorn och lagt åtskilliga timmar på att sortera alla mina foton och göra klart för att bränna ut dem på cd-rom innan datorn kollapsar (som jag av gammal vana vet att den gör förr eller senare).

För de flesta är det redan känt att jag har några få återkommande fotomotiv. Jag ska här visa mina fem vanligast förekommande. Jag hoppas dock på att jag kommer att kunna utveckla en fascination för nya motiv nu när jag kommer till nya jaktmarker över sommaren.

Och ja, denna lista hade passat bättre på Listor i absurdum, men det har varit så mycket katalogiserande av bilder dessa dagar att jag har svårt att tänka ut något annat att skriva om.

Solnedgång
Med fördel genom grenar. Kan eventuellt uppgradera mig till soluppgångar nu när jag plötsligt ska upp och jobba i ottan.












The Slyna
Utan tvekan den människa som oftast befinner sig framför min ivrigt klickande kamera, mer eller mindre frivilligt. Hon är nu så van vid poseringen att jag tror att hon utan tvekan kan känna sig bekväm till och med i en dokusåpa.
Suddigt
Jag har en blixt som förblindar även döda ting och därför kör jag alltid utan. Detta tvingar mina motiv att hålla sig blixtstilla vilket oftast är svårare än men kan tro. Galet många av mina bilder är därför mer eller mindre suddiga. Försöker inbilla mig att lite sudd bara är charmigt, men jag antar att det bara är ett desperat försök att rättfärdiga de mindra skarpa bilderna.

Växter
Gärna på nära håll. I vintras var det främst mina krukväxter som fick uppmärksamhet men våren har lockat ut mig.











Mig själv
Det tråkiga med att vara den i gänget med kamera är att man sällan själv hamnar på bild. Får därför posa i min ensamhet, med blandat resultat.










I sommar ska jag lära mig vatten och saker som rör sig. Men helst vill jag köpa ny kamera nu. Ska bara bestämma mig för vilken först.

3 kommentarer:

myrkyr sa...

*skrattar* jo det är en katt. Gjorde oss båda en tjänst och valde den istf ngn av de djuriska bilderna på oss ;-)

Fröken K sa...

å fina bilder. jag får ryckningar i pekfingret för att jag inte tryckt på avtryckaren på en kamera på väldigt länge. var glad att du har en kamera. :)

myrkyr sa...

K - Tack! :-) Är jätteglad över min kamera men känner mig lite begränsad ibland. Är dock tokbra för att vara så liten så även om jag köper en till så blir det nog denna som fortfarande är följa-med-överallt-kameran. Köp en ny vetja! Kostar inte en förmögenhet om man inte är kräsen. :-)

 
Copyright 2010 myrkyr. Powered by Blogger
Blogger Templates created by DeluxeTemplates.net
Wordpress by Wpthemescreator
Blogger Showcase