Pages

lördag 3 juni 2006

Blomstertid

Inatt vid tresnåret kändes det som att det var dags att samla ihop mina blommor för avfärden. Jag hade sparat lådan de fick åka till Karlshamn i förra året men insåg snabbt att de har blivit betydligt fler i år. Knepigt.

Eric var här och skrattade åt mina stackars blommor. Han menade på att jag missköter dem och först förstod jag alls inte vad han menade, men ju fler blommor jag samlade ihop, ju mer förstod jag: några var helt överbevattnade och vissa hade sedan länge torkat ut. Medan jag räddade det som räddas kunde gick E och förevigade misären med min kamera. Ni får själva döma hur grymma ni tycker jag är. Vill dock påpeka, innan någon blir upprörd, att han tog bilder just på det värsta, många av mina växter mår faktiskt helt prima. Något mer har jag väl egentligen inte att säga till mitt försvar.





2 kommentarer:

Visbollen sa...

Med hänvisning till bilden längst ner.
Ser nästan ut som den ena växten har fått stryk av de två tulpanliknande växterna som hånfullt blickar ner på sitt nedsparkade (eller nedstjälkade) offer.

Cel'Dara sa...

Jag ryser i hel kroppen när jag ser dina stackars växter! Jag tror att jag får lära dig lite om blommor i sommar när du ska lära mig html! ;-)

 
Copyright 2010 myrkyr. Powered by Blogger
Blogger Templates created by DeluxeTemplates.net
Wordpress by Wpthemescreator
Blogger Showcase