Pages

onsdag 27 september 2006

Dagens serietips

Idag läste jag ut Nina Hemmingssons Jag är din flickvän nu. Har läst hennes serier på Aftonbladet redan innan och även om jag inte skrattade på var sida så var det åtminstone på de flesta. Älskar hennes mörka humor. Efter att ha träffat henne på bokmässan funderar jag dock på hur självbiografisk serierna är. Hon utstrålar inte alls samma dåliga själkänsla och ångest som tjejen i serierna. I mitt exemplar ritade hon ett ufo och ett hus vilket jag fortfarande funderar på hur jag ska tolka. Får bli nattens grubbleri.

4 kommentarer:

myrkyr sa...

MX - Från hans sida? Är det så man raggar? ;-) Uppenbarligen verkar det ju fungera i seriernas värld iaf.

myrkyr sa...

TS - Ah på så vis. Ja inte ens sånt förstår jag. *suckar* Vem vet, jag kanske går miste om galet många sexuella inviter var dag? Jaja. Har de inte vett att uttrycka sig tydligare så. :-/

Anonym sa...

ÅH! Nina Hemmingsson, jag önskar jag är i hennes skor inom en nära framtid *drömmer* :)

myrkyr sa...

S - Hoppas det går bra för dig och Elsa :-)

 
Copyright 2010 myrkyr. Powered by Blogger
Blogger Templates created by DeluxeTemplates.net
Wordpress by Wpthemescreator
Blogger Showcase