Pages

måndag 11 september 2006

Invigning

Igår invigde jag lite smått min nya kamera. Idag lade jag över dem på datorn. Har haft batteristrul och duggväder och därför blev det av först igår som den fick följa med ut, även om rundan blev helt kort. Vissa bilder blev lyckade men många blev helt dåliga. Skyller det delvis på sol i ögonen men vet att sanningen är lite mer invecklad än så.

Kontentan är att kameran verkar sjukt bra men har ungefär hundra inställningar mer än jag mäktar med. Ska dock läsa på i instruktionsboken i pluggpauserna hela hösten.

Det första jag ska slå upp är det här med fokus.


(Några av de andra lite skarpare ligger i bilddagboken.)

2 kommentarer:

deusexmach sa...

Kollade upp din nya kamera, verkar helt okej. Men det framgick inte huruvida fokus och bländare sköttes manuellt eller digitalautomatiskt. Har du köpt "extra kittet" med vidvinkel och tele oxå? En liten matchande väska läste jag oxå. Ska bli spännade att se när det faktiskt FINNS bilder i bilddagboken.

myrkyr sa...

Om mina herrar läser mitt inlägg lite tydligare ser ni att det börjar med ordet "igår" dvs den 10e och på det datumet ligger det bilder - de första fyra med min gamla och de tre sista med den nya (står vilken kamera som används till höger när man tittar på bilden) Dessutom har jag tagit ett fåtal bilder lite tidigare när jag har testat batterierna. Dock är det ännu inte mycket att se.

Och D, nej har bara köpt kameran. Letar efter väska och har ännu inte unnat mig några tillbehör, men det kommer troligtvis förr eller senare. En sak i taget ;-)Och vad gäller fokus så föreställer bilden en gul blomma som vajade i vinden och hade en humla på sig som jag förföljde lite så jag misstänker att det var fler faktorer som spelade in än kameran som gjorde bilden småsuddig. ;-)

 
Copyright 2010 myrkyr. Powered by Blogger
Blogger Templates created by DeluxeTemplates.net
Wordpress by Wpthemescreator
Blogger Showcase