Pages

fredag 20 oktober 2006

Nio sätt att gå under


Jag har länge varit medlem på ett gäng sidor där man gör enkäter och sedan får poäng som sedan kan bytas mot pengar eller presenter. Idag fick jag genomföra en jättelång om alla möjliga frågor och alla var helt kluriga. Funderade länge på frågan ovan: Vilka är de största hoten mot samhället i framtiden?

Källkritisk som jag är (och med två pass av enkätundervisning bakom mig) funderade jag en stund på om de menade samhället som i Växjö, Sverige eller världen? Framtiden som i de närmsta åren eller inom en hundraårsperiod?

Nåväl. Styr vi bara upp drogerna och arbetslösheten tror jag hur som att vi är kapabla att överleva vilken epidemi eller krig som helst. Så det så.

Skönt med nio alternativ till en sjugradig skala oxå. Betyder att minst två hot måste vara helt lika. Jösses. Är dock fullt och fast övertygad om att det kommer att gå åt pipsvängen på ett eller annat sätt. En kollaps av det internationella finansiella systemet lät ju inte så lockande det heller. Frågan är bara vilket som går snabbast och är mest smärtfritt?

4 kommentarer:

eric sa...

För mig är det tämligen uppenbart vad som är det största hotet mot alla samhällen i västvärlden: Välfärden.

Anonym sa...

fel. människorna.

myrkyr sa...

E - kan så vara. Välfärd är farliga saker.

A - Ja människorna är ju iblandade i samtliga ovanstående, på ett eller annat sätt. Frågan är ju egentligen bara hur.

Anonym sa...

fan ta mänskligheten. all mänsklighet.

 
Copyright 2010 myrkyr. Powered by Blogger
Blogger Templates created by DeluxeTemplates.net
Wordpress by Wpthemescreator
Blogger Showcase