Pages

tisdag 14 november 2006

Köttätare


Kärleken är ju blind, brukar man säga. Idag förälskade jag mig i en köttätare, vilket väl knappast var första gången men i detta fallet var det en växt och inte en människa.

Idag var jag nämligen i blomsteraffären igen. Några växter har dött sen sist och behövde ersättas. Och så bara hängde den där. En ståtlig Nepenthes hybrid. Den är snygg på ett sånt där groteskt sätt och att den lever på vatten och bananflugor gör ju saken bara bättre. Äntligen kanske jag får en lägenhet fri från sånna flygfän. Slutet gott allting gott liksom.

Nu återstår det bara att hålla den vid liv. Den lär ju inte dö i brist på näring i alla fall, den saken är klar.

3 kommentarer:

eric sa...

Grattis till nya mördarplantan!

En stilla fundering bara: Vad gör du när du fått slut på bananflugor? Går väl knappast att köpa sådana i djuraffär? Skall du köpa ett lager bananer och sedan låta skalen ligga tills en ny kull kläcks?

För du kan ju inte bara svälta stackars Neppis!! \T-T/

Anonym sa...

Aaah, vad fin den är! Jag har också funderat på att köpa mig en köttätare någon gång, men än har det inte blivit av. Dom har någon sorts mystisk charm... Vore jag en bananfluga hade jag glatt flugit in i den. :D

Hittade en jättefin köttätare i en blomsteraffär för ett tag sedan, och var definitivt tvungen att tvinga mig därifrån för att inte gå ut från affären med den. Får börja samla växter när jag flyttat hemifrån istället... :D

myrkyr sa...

E - Bananflugorna tar aldrig slut, var så säker. Och OM de gör det, mot förmodan, så ska jag hänga bananer på en sån där bananhållare precis under. Då lär de frodas. Blommorna alltså.

T - Ja visst är den fin! Såg jättestora i affären för en tid sen. Den hade nog kunnat äta upp minst en hamster. Nervöst.

 
Copyright 2010 myrkyr. Powered by Blogger
Blogger Templates created by DeluxeTemplates.net
Wordpress by Wpthemescreator
Blogger Showcase