Pages

lördag 9 december 2006

Blå fläck mitt på

Jaha. Inte nog med att jag är helt knäckt av all skola. En tom och antagligen regnvåt ica-kasse har fått ligga kvar på hallgolvet och nu när det var dags för städning hade den lämnat en stor blå fläck efter sig som vägrar försvinna – hur mycket jag än skrubbar och gnor.

Fan.

Så nu sitter jag här och funderar på vad jag blir skyldig hyresvärden när jag flyttar. Än så länge har jag dragit på mig:

Ett hack i golvmattan i köket (inte jag iofs men det har hänt medan jag har bott här)
En sprucken glasskiva i kylen
Repor på ett ställe i sovrummet
Blå fläck på hallgolvet

Vad kommer kalaset att gå på tros? Och frågan är om jag ska passa på att flytta innan jag ställer till med mer eller om jag ska bli kvar och satsa på en helrenovering senare. Tills vidare ska jag dock bädda ner mig i soffan och tjura och tycka synd om mig själv som drabbas av all världens olyckor. Temakväll om lycka på tvåan nu. Får titta på det och se hur man gör när man ler.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har samma problem: blå fläck på en kökslucka. fan.

myrkyr sa...

A - Oxå av en påse eller? Fläckar som vägrar gå bort är för jävliga hur som. Fast det känns som att det blir en billigare historia för dig att måla om en lucka än för mig att byta ett hallgolv.

Får ringa Timell och be honom styra upp skiten. Hellre hora i tv än att betala hur som.

 
Copyright 2010 myrkyr. Powered by Blogger
Blogger Templates created by DeluxeTemplates.net
Wordpress by Wpthemescreator
Blogger Showcase