Pages

lördag 16 december 2006

Föräldraträff

Idag har jag haft besök hela dagen av två föräldrar och en bror. Det är helt klart en stor omvälvning när man för det mesta är ensam. Det är en sak att ha vänner på besök och en annan sak att ha tre familjemedlemmar här som ser sig som hemma fast ändå är helt bortkollrade med tanke på att de bara är här nån gång per år. Att de stimmar runt och ska hjälpa till med allt gör att de känns som betydligt fler än tre. Kanske omkring sju.

Men det har varit rätt trevligt också. Nu sitter vi och småfnissar till Macken och strax ska vi rensa avloppet. Jag får se det som en liten provrunda inför den kommande julen då jag ska bo med dem en hel vecka. Det här med att bo med folk är nåt jag bör öva på.

3 kommentarer:

Anonym sa...

För mig blir detta första julen någonsin utan mina föräldrar och syskon. Firar jul hos min sambos föräldrar i år och hälsar bara på nere i Karlshamn över annandagen. Kommer att kännas märkligt, tror jag...

eric sa...

Bara så att du vet så är det Talisman som gäller imorgon! Klockan typ fem! Vi vet inte riktigt var ännu dock, för det glömde vi bestämma. Men skriv till mig så pratar vi om det okej?

myrkyr sa...

SMA - Nåväl. Märkligare helt utan att fira alls kanske? Själv har jag bojkottat nyår några år i rad, vilket har varit riktigt skönt.

E - Nu har det redan skett och jag vann storslaget. Så det så. ;-)

 
Copyright 2010 myrkyr. Powered by Blogger
Blogger Templates created by DeluxeTemplates.net
Wordpress by Wpthemescreator
Blogger Showcase