Pages

söndag 17 december 2006

Välutrustad

Jag önskar mig en fylld verktygslåda i julklapp av min snickrande far. Vi tittar därför efter vad jag redan äger och inser att jag redan har det mesta.

”Du är betydligt mer välutrustad än de flesta karlar”, sammanfattar min far samlingens dignitet efter att ha påpekat att jag till och med har någon åtdragarmojäng för tändstiften.

Grejt för mig utan bil.

Men jag saknar en såg. Har bara en bågfil, som ju som bekant är en metallsåg och alls ingen fil. (En gång för bara ett litet tag sedan spelade jag ett märkligt spel och fick ringa the Slyna för att fråga vad en bågfil var för form av verktyg bara för att han jag spelade med inte trodde att det skulle hjälpa. Och själv hade jag ju ingen aning, men slynan min hade koll.)

Att jag nu får veta att jag hela tiden haft en i min ägo får mig att rodna lite. Sånt bör man veta. Å andra sidan är jag en sån som äger många saker utan att veta vad de är bra för eller ens att de existerar i min ägo.

0 kommentarer:

 
Copyright 2010 myrkyr. Powered by Blogger
Blogger Templates created by DeluxeTemplates.net
Wordpress by Wpthemescreator
Blogger Showcase