Pages

måndag 18 december 2006

På rymmen

Jag börjar bli väldigt bra på att rymma ifrån allt ansvar. Fredag var de tre vännernas dag, lördagen ägnades åt föräldrar och bror, söndag blev en spontan spelkväll och idag var det pysselkväll. Men nu så. Inatt ska jag försöka bli klar med en skoluppgift. Måste. Spelkvällen igår var dock väldigt trevlig och jag ska nog försöka mig på att baka något som inte är lika torrt som mina gamla lussebullar jag mutade pojkarna med igår, så de kanske kommer tillbaka snart igen. Talisman var nämligen ett tokbra spel och det beror inte enbart på att jag vann helt storslaget. Tror det berodde på att jag liksom smög mig i mål medan pojkarna blev förtrollade till paddor i sin girighet över varandras skatter.

Så nu önskar jag mig Talisman i julklapp vilket jag inte lär få. Tillverkas inte längre och när man råkar hitta det på nätet nån gång per år går det på åtminstone femhundra spänn och det är det nog inte värt. Får satsa på att fortsätta muta Ted istället, som ju äger det.

Nåväl. Nog med att drömma mig bort till spelkvällar och dags att ta tag i den där diskursanalysen. Blä.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, visst är Talisman ett kul spel, utom när man blir förvandlad till en padda då!=)

Jag skyller helt och hållet mitt nederlag på häxan...för min egen girighet kan ju inte ha haft något med saken att göra, väl?;)

Får nog kräva en returmatch i det här...

myrkyr sa...

L - Ja JÖSSES vad du stökar till ;-) Förlåten för den här gången... Själv har jag både skiftnyckel och fasta men använder de måttligt. Kanske kan göra någon form av byteshandel om tomten är girig mot dig?

T - JA! Fast jag vann och borde dra mig tillbaka nu vill jag bara spela mer och mer! Tycker vi styr upp nästa batalj redan i början av nästa år.

eric sa...

Ja, definitivt! Finns ju HUNDRATALS (jaja, typ 10 iaf) karaktärer kvar att spela som. Det enda klara är att jag nog inte skall sätta en sådan enorm tilltro till likätaren i fortsättningen. Vem kunde anat?

 
Copyright 2010 myrkyr. Powered by Blogger
Blogger Templates created by DeluxeTemplates.net
Wordpress by Wpthemescreator
Blogger Showcase