Pages

söndag 7 januari 2007

Kändismingel

Okej. Jag faller för trenden. Är man en innebloggare av idag ska man anta utmaningen att skriva ner fem saker man gjort/varit med om varav en ska vara falsk. Är man rik och/eller givmild kan man ge bort en vinst till den som gissar rätt på vad som är fel.

Så.

Och uppenbarligen är det coolast att skriva händelser som har med kändisar att göra. I alla fall är så fallet med samtliga listor jag hittat. Först tänkte jag att det var en omöjlighet då jag nästan kommer från landet och knappt ens sett en kändis, men efter lite tänk och minnesrotande i det förflutna kan jag krysta ur mig följande fem påstådda händelser:

1. Jag har fått ett personligt brev från Uke i punkbandet Dia Psalma.
2. Poeten Bob Hansson har moonat för mig.
3. Jag har varit hemma hos flickfotografen Bingo Remér.
4. Författaren Per Hagman har påstått sig vara filmstjärneförälskad i mig.
5. Phil Lynnotts (sångare i Thin Lizzy) mamma har diskuterat sin bedårande son med mig.

Och ja, jag har formulerat samtliga så de kanske låter lite mer rafflande än vad det egentligen var, men nu är det bara att gissa. Eller om du känner mig kanske du till och med vet.

Och priset? Ett tokbra shrekspel samt en av mina böcker jag tror passar just DIG. Prisutdelning sker i Växjö under högtidliga former.

Och rätt svar avslöjar jag om exakt en vecka bland kommentarerna. Dvs. söndagen den 14 runt kl. 21. Innan dess säger jag verken ja eller nej till något utan leker bara lurig.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Emil tror (sorligt nog) på fyran. Jag misstänker att Bob Hansson inte har moonat för dig :-)

/Ellen

Anonym sa...

Inte en chans att du har varit hemma hos Bingo!. För om det är så måste jag ju ta på dej.

deusexmach sa...

Dia Psalma värnar nog om sina 8 fans och han har säkert skrivit till dig. Bob Hansson visar stjärten för alla och Per Hagman har säkert kört en småslibbig stötoffensiv. Bingo har väl öppet hus för alla som orkar med honom. Men när skulle du pratat med Phil Lynnotts mamma? Hon bor troligtvis kvar på Irland och Phil dog väl innan du föddes?
Nummer 5 mao.

myrkyr sa...

Hipp hipp för Ellen! Först och enda rätta svaret. =)
För er som vill ha ett ordentligt facit titta här.

 
Copyright 2010 myrkyr. Powered by Blogger
Blogger Templates created by DeluxeTemplates.net
Wordpress by Wpthemescreator
Blogger Showcase