Pages

torsdag 4 januari 2007

Sekt-tajm

Idag kom det ett jättemärkligt sektbrev bland kommentarerna på pysselbloggen. Funderade på om jag skulle behålla eller radera men då jag fann det ganska roande bestämde jag att det skulle få stanna ett tag. Kan behöva det som humoristiskt inslag i mitt annars rätt humorfria liv just nu. Tror knappast att de får värva en enda medlem genom att vara där bland kommentarerna hur som. Eric läste det högt och inflikade med kommentarer medan jag drack morgonkaffet vilket resulterade i kaffe i halsen och en dreglande Sandra vilket bara fick mig att skratta ännu mer. Sekter är knappast skrämmande utan bara galet underhållande.

För många år sedan förespåddes det att jag skulle bli sektledare, vilket dessutom även bevisades ytterligare genom ondsketestet. Kanske är tiden inne nu? Ska ta brevet som inspiration, så får vi se vart det leder. Tror dock att jag ska trycka på andra ömma punkter än just arvssynd och att Messias sitter och häckar i Korea.

Återkommer.

UPPDATERING: Fick ännu ett identiskt brev idag (+ bilder. Jippi.) och det roliga i det hela har ist övergått i ren irritation. Så jag plockade bort båda "breven" vilket innebär att länken inte längre leder er till brevet. Är det någon som dör av nyfikenhet har jag dock det sparat för att ha något att skratta åt om tio år. Lämnade dessutom ett lagom bistert svar:

"Hej Bengt och Maarit. Lite fräckt att dubbelposta er propaganda på vår blogg. Skaffa en egen ist om ni nu är måna om att ragga medlemmar. Vårt pysslande och er tro har ingenting med varandra att göra och därför plockar jag bort både denna och förra kommentaren ni skickade häromdagen med exakt samma text. Hoppas det var sista gången jag hörde från er.

hälsningar
en redan förlorad själ fylld med arvssynd som hon med glädje vill behålla."

Har anmält dem som spam dessutom även om det senaste inleddes med "Hej Sandra" osv. Får se om det håller dem borta...

3 kommentarer:

Anonym sa...

men så galet. Och lååångt

eric sa...

Nostradamus förutspådde att du under 2007 skulle få kaffe i näsan.
Detta är enligt tesen om ursprungets överförare ett osvikligt tecken för att jag är nästa store profet.

Min första profetia är att världen inte kommer förstå något under 2007 heller.
Min andra är att jag kommer att vinna en sportbil. (bara idioter skulle låta bli att missnyttja en sån här kraft)

Nu måste jag bara hitta en greppvänlig metallstav att hålla i.

myrkyr sa...

J - Ja, därav termen brev istf kommentar. Man måste nog vara riktigt nitisk eller uttråkad om man orkar läsa hela helt noga.

E - Vad ska du med sportbil till? Kunde du inte önskat att vi vinner nåt fett stipenium för vår uppsats ist? *ler stort*

Testat länken än? *nyfiken men tillräckligt rädd för att åka på nån obehaglig kostnad för att själv låta bli*

 
Copyright 2010 myrkyr. Powered by Blogger
Blogger Templates created by DeluxeTemplates.net
Wordpress by Wpthemescreator
Blogger Showcase