Pages

fredag 9 mars 2007

Kropp utan skam

Idag har vi varit på bjudresa till BTJ i Lund. Egentligen är det för de som går första året på utbildningen men jag och Eric hakade på för att intervjua lite.

Och jag passade på att svulla.

Resan var gratis. Likaså lunchen. Under fikan ingick kanelbulle men då jag var omättlig och vi blev ensamma kvar i fikarummet passade jag på att även norpa en överbliven sockerbulle. När jag ville ta ännu en hindrade Eric mig och frågade om jag inte hade någon som helst skam i kroppen.

Svaret är nej. Gratis är tokgott och bjuds det ska man passa på*. Skam väger dessutom tungt och jag misstänker att det är på grund av bristen av samvete som jag är så liten och nätt. Således gör det inte heller något om jag glufsar i mig lite extra.

När vi skulle hem någon timme senare låg de sista bullarna bland den frukt som var för oss att ha på bussresan hem. Jag passade därför på att snabbt norpa den där sista sockerbullen trots allt. Eric får skämmas bäst han vill.

Så nu sitter jag här och spelar tv-spel och rapar sockerbulle istället för att transkribera intervjuer. Det får bli morgondagens projekt istället. Lite roligt ska jag ju få ha då också.


* Bortsett från virusprogram. Gäller enbart mat. Sakta men säkert lär jag av mina misstag.

1 kommentarer:

eric sa...

Jag tror att den mer exakta formuleringen var om du inte hade någon värdighet i kroppen.

Uppenbarligen så har min kropp massor av värdighet och kände att den behövde kompensera för din småkriminalitet, för jag har feberfrossat ungefär sen jag steg av bussen. Tagit min näst sista alvedon ur medicinskåpet för att slippa en stund.

Bara så att du vet. Och att du borde tycka synd om mig. För jag är ömklig och behöver syndtyckande \._./

 
Copyright 2010 myrkyr. Powered by Blogger
Blogger Templates created by DeluxeTemplates.net
Wordpress by Wpthemescreator
Blogger Showcase